Wednesday, March 16, 2011

Mengenang aku DAHULU dan SEKARANG.

Time anak aku tdo ni le aku curik masa menulis.. Hhhuhu

Salam u all.. Good to be back... Time2 sunyi2 ni la pikiran aku senang nak melayang ke masa silam... At this moment, aku terkenang zaman bujang aku. Hmmm... Baru aku sedar, aku sudah berubah. Ekekekekeekek!

Dahulu,
Aku mmg bukan anak dara yg boleh harap... Disiplin mmg terok giler... Bangun pg liat nak mampos. Tp klu ade plan nak pegi KK ngan kengkazen, semangat pulak bangun. Apa lagi nak jemput pakwe dari semenanjung nak dtg.. Mmg x tido kadang.. Sapa lagi? Laki aku laa.. Hakhak!
Time kerja pulak, opis bukak ikut tukang pegang kunci.. Hhuhu.. Aku x pegang kunci... Kadang aku masuk awal pun gate x bukak lagi, aku menyimpang la ke Sakada... Tghari balek pkl 12.. Balek lunch & tdo. Bangun pkl 3 ptg pastu kdg x masuk opis.. Menyimpang lg ke Sakada. Mcm kerja kat Sakada plak aku... Balek pkl 5 tepat.. Hhuhuhu.. Balek umah tukar baju pastu blah lg... Aktiviti ptg - memancing blakang open air, main badminton dean umah c tini or melepak smpi maghrib atau ngabiskan minyak kreta pusing2 kampong org... Hhuhuhuhuhuhu... Rasa mcm panjangnya perjalanan hidup... Enjoy tanpa henti.. Itu pun kalau larat.. Kalau tak larat balek dr kerja terus balek, mandi & membuta smpi maghrib... Mmg xde pikir org lain... Fuhhh.... Part tu mmg buat hidup jd singkat.. Ahahahahaha!

Itu masa aku bujang lg... Msa masih kerja kat LAKHIL..

Sekarang?
Sememangnya berubah.... Semua tu dah tak ade... Bukak mata je automatik pikirkan anak2... Berusaha juga ambik masa nak melepak ngan kengkazen & memember bila balek kpg.. Ye laa.. Kat kpg je lar aku ade dorg.. Kat sini nak melepak ngan sapa? Bebudak ni kecik lg... Klu bebudak ni dah besar kang bole la aku ajak minum2 santai2 kat luar ngan dorg... Sabar aje lah aku... Mmg mengharap masa berlalu dgn cepat, tp nak pastikan aku x kempunan apa2.. Maksud aku, biar setiap ddetik yg ade tu aku sempat nikmati bersama keluarga tercinta ni....

Perancangan mmg ade, tp Allah jua yg menentukan...

Kesimpulannya, i feel better now..

Stop dulu.. Shazy dah bangun pulak.. Huhuhuh

Jumpa lg readers... Tq.

1 comment: