Saturday, August 27, 2011

Orang lain blogging, baru I ingat ngan blog I..

Assalamualaikum ..
Salam sejahtera ...

Waaa .... serius, aku klu x nampak org update blog kat fb, aku pun xkan update blog aku ... bukan pasal dengki .. tp pasal aku tak teringat langsung .. so, depa yg update tu thanks so much la sbb dah ketuk kepala aku yg pelupa ni ..

Nothing much to say la .. according my last blog, I cakap pasal posa & diz coming raya ... heheh (mengada2 nak merojak englesh!!!!)

Today dah 28 Ramadhan .. Allahuakhbar! lusa dah raya ...

Persiapan? Hmmm ... mcm ni lah .. biar aku luahkan dari pangkalnya ...

.......

Sejak kecik, aku mmg duduk ngan org tua aku ... sambung study pun x jauh2 ... seberang pekan je ... kerje pun kat seberang pekan je .. ujung minggu pun bleh balek ..
Sejak kawen ... Alhamdulillah ... Bersyukur sangat dpt hubby yg cukup2 bertimbang rasa .. dia x kesah aku kerap balek kpg ... ade rejeki, dia hantar lar aku balek kpg .. klu xde rejeki ($$$), aku telan je lar sorg2 ... huhuhu
Dah 3 tahun usia perkahwinan ... Raya ikut giliran .. last year dah kpg aku .. this year, turn kpg dia pulak ...
yg abit mengecewakan aku, tahun ni x balek kpg dia (Johor).. beraya kat Telok je ... owh man !!! sunyinya raya pertama ....
Bagi aku yg mmg sejak dulu lagi bergantung ngan org tua, mmg kelam kabut nak buat persiapan raya ... dulu ape kurang semua parents dah aturkan .. but this time aku & hubby & kdg2 mak mertua aku yg tolong aturkan .. 1st time beraya umah sendiri mmg aku blur ... apa nak sedia? apa nak msk? apa nak kene ade? (kalut kalut kalut!!)
Dan smpi sekarang aku masih memujuk hati sendiri untuk menerima hakikat ni ... Owh Hakikat~!!

Besok last day utk buat persiapan ... beli semua yg blom ade lagi ... Isnin time utk kemas umah je ... (cana nak kemas klu budak2 asik menyepah jer?!) huhuhuh...

dan untuk permulaan, raya buat pertama kalinya di umah sendiri, aku x buat kuih .. semua beli!! semua nak kene beli!! koyak rabak dah dompet laki aku ...

list x buat lagi ni .. pasni aku buat list .. kepala segor lg ni .. harap2 xde yg ter-not listed.. ekekeke

(tension jugak klu x leh tdo nih .. hangen je membebel sengsorang ..)

No comments:

Post a Comment