Wednesday, January 2, 2013

Hari Pertama Mia di Tabika.

Hari ni hari pertama mia bersekolah di Tabika KEMAS .

Wah ... dan pengalaman pertama aku jugak menghantar anak ke sekolah buat pertama kalinya ... teruja Allah je yg tahu ... dlm masa yang sama hati aku rasa sebak bila nak tinggalkan mia di Tabika tu, mia keliatan blur je ... senyap je dia ... aku memang yakin yg aku tak akan ade masalah utk tinggalkan dia di tabika ... aku tau dia akan lupa kat aku sekejap bila dah jumpa kawan2 ... 
apa yg bermain dlm fikiran aku, boleh kah mia bergaul dengan baik? Mia ni agak kasar sikapnya ... risau klu budak2 lain pinggirkan dia ... Ya Allah ... ceriakanlah Damia Sakinah ku sepanjang pembelajarannya di tabika tu ...

Bila balek, aku tak ikut daddynya ambik.. kebetulan daddy amik cuti hari ni, jd daddy je lah yg jemput mia balek jam 11.30. dari rumah aku tunggu lar utk dgr cerita mia pertama kali kat tabika .. tapi, mia buat takde je ... bergesa2 nak tukar baju nak main kat umak mak mertua aku ... hurm ... tak pe lah ... aku hanya mampu doakan kejayaan mia walau apa jua yg dia bakal tempuhi ... 

Kat FB, bukan aku je yg teruja bila masukkan anak ke sekolah ... ramai jugak member yg teruja walaupun bukan pertama kali menghantar anaknya sekolah ... :) rasanya semua ibubapa mengharapkan keceriaan dlm diri anak2 mereka ketika tidak berada di depan mata mereka ... 
buatkan aku terfikir .. adakah dulu my parents pun berperasaan sebegini?

Besok hari kedua persekolahan mia ... semoga Allah sentiasa lindungi anak2 kami...

*sayu dlm hati masih x terungkap ...


No comments:

Post a Comment