Tuesday, November 22, 2011

How I Met You Father.

Firstly, Salam semua ...

Memanjatkan syukur kehadrat Ilahi dengan pertemuan kami 12 tahun lepas ... Ya Allah ... kekalkanlah kebahagiaan ini .. Kau temukan aku dengan insan ini, kau duga kami, kau redhai pehubungan kami hingga kini ... dengan ikatan yg Sah 3 tahun lepas, kau anugerahkan kami Damia Sakinah & Damia Shazia... rezeki berterusan ... Alhamdulillah ...

Dan, setiap kali tiba hari2 cenggini, aku asik terimbau kenangan mula2 chatting ngan hubby aku dulu ... lawak siot ... yes.. aku yg buzz dia dulu ... cheh! malas nak cerita detail .. segan pun ade ... after 2 tahun kenal, dia ckp nak dtg Lawas nak jumpa ... Aku bukan teruja masa tu .. tp panic .. nak dating ngan stranger ke nanti? fuh! aku mengharapkan kazen aku anak2 pakcik Karim untuk melindungi aku dan saksi kalau ade apa2 jadik kat aku ... jauh di sudut hati aku sangat percayakan jejaka itu .. :P

Perjalanan kami diduga dengan cobaan2 yg melemahkan jiwa...

Dan jalinan itu berterusan hingga satu saat, nafas ku terhenti ... dan aku rasa dunia ku gelap.. walaupun ku terus berjalan dalam kegelapan itu .. terus bernafas tanpa udara.. hanya kerana iman ku masih ada.. dan percaya pada ketentuan-Nya.

Paling tak dapat ku lupakan ... bila kata2nya sering menemaniku .. dia akan datang untukku .. walaupun aku sudah tiada harapan untuk menunggu ...

Takdir Allah kami disatukan lagi ... sangat aku tak menduga ... ternyata cinta padanya masih ada.. masih mekar namun tersembunyi .. dia datang tak pernah ku duga .. dan kami berjalan bersama, sambil menutup mata... dan hanya sedar setelah aku sah menjadi isterinya ...

Kedukaan sebelumnya yang aku telan.. disembuhkan dengan lafaz ijab kabulnya ... hilang segala kebingungan ... Ya Allah ... syukur dengan hikmah yg telah kau berikan ... (T____T)

No comments:

Post a Comment