Friday, November 4, 2011

Raya Qurban 2011 ler pulak..

Well, sebelum ni I wrote about raya syawal.. then, this time raya haji ler pulak kan .. ekekekek...

Assalamualaikum & sejahtera readers...

ni haa ... nak citer sikit pasal persediaan menjelang raya haji luse ni ...

mmg belom buat persediaan pon ... akakak ... ingat besok nak beli ayam sekor .. nak beli bahan2 nak masak utk menu raya kang.. dlm kepala nak masak nasik tomato & ayam masak merah ... daging? aku x reti masak daging .. klu hubby aku nak makan daging bleh mintak sebelah kat mak dia .. akakakak!!

tapi itu yg bermain kat kepala lar .. sbb itu je yg aku pernah masak ... kadang jadik, kadang x jadik ... huahuahuahuah~! adik aku pulak x mai umah raya nih... klu dia dtg, boleh la jugak tulung jagakan bebudak sementara aku nak klung klang klung klang kat dapor tuh ...

Satu lagi, klu ade masa besok nak cari baju kurung utk Mia .. baju kurung dia yg raya lepas punya rosak le pulak ... dah le satu tu je baju kurung dia ... kali ni beli saiz besor la sikit ./. boleh la pakai utk raya syawal depan ... huhuhuhu....

Apsal aku x ingat cana nak sambut raya haji ek? sedara mara dtg umah jugak ke? umah nak kene hias jugak ke eh? klu rumah org lain mmg hari2 pun hias ... tp rumah aku ni buat masa mcm ni mmg x bleh kemas sangat lar ... huhuhu ... ni lar rumah, ni jugak lar padang permainan anak2 aktif aku ... nak taruk bunga utk perhiasan pun x rela je rasanya ... tu bunga sepasu tu pun dah jadik mangsa vandalism dua budak genit nih .. mcm mana nak buat lg? huhuhu...

ok.. nanti I free I cer citer lagi ek ...

teruskan memfollow.. huhuhuhu

No comments:

Post a Comment